Projektom “SustainStudy” menjamo navike mladih

Bavljenje temom preventive stvaranja otpada od hrane jednako je važno, kao i svaka prevencija stvaranja bilo  kog drugog otpada. Ustvari važnija od svih, jer proizvodnja hrane povlači veliku potrošnju različitih resursa, stvara zagadjenja i tokom procesa proizvodnje i prerade, transporta a poseban  problem je hrana koja je završila na deopniji.  Pri tome tu je prisutan veliki socijalni I humanitarni problem ali i prostor za promene.

“Jedan od načina da promenite stavove i ponašanje mladih je pokazati im koliko i kakav otpad od hrane nastaje u njihovim domaćinstvima. Merenje količina i vrsta bačene hrane te upoznavanje s razlozima bacanja moglo bi pomoći učenicima da procene količinu bačene hrane i koliko ona košta, što bi ih zauzvrat podstaklo  da pronađu načine za smanjenje bacanja hrane i uštede novac te pozitivno deluju na okolinu. Prilikom merenja bacanja hrane, učenici bi takođe  trebali uporediti  sopstveni  otpad od hrane (količina, komponente i finansijski trošak) s otpadom domaćinstava  svojih drugarica I drugova  u razredu ili školi. Provereni podatak je najbolji način da se motivišu  na promenu. Učenike treba podučiti da i male promene navika u postupanju s hranom mogu uticati na smanjenje količina otpada i uštedeti novac. Važno je i komunicirati kako će manja količina otpada uvek biti prisutna u domaćinstvu  jer nisu svi delovi namirnica jestivi i takav otpad treba odvajati radi zbrinjavanja na prihvatljiv način za okolinu”, objašnjava dr Branka Ilakovac, ekspertkinja za prevenciju otpada od hrane čiji je Centar za prevenciju otpada od hrane jedan od partnera u projektu SustainStudy. Posebno je važno baviti se ovim problemom kroz prizmu ciljeva održivog razvoja, posebno cilja koji se odnosi na obrazovanje i njegovo unapredjenje. Sve aktivnosti i rezultati usmereni su ka tome da se stvori kvalitetan korpus materijala kojima će se nastavnici osposobiti za bolji i lakši rad sa učenicima i postojeći kurikulum povezati sa ciljevima održivog razvoja.

Cilj održivog razvoja 4. Odnosi se na kvalitetno obrazovanje. Posebno Cilj održivog razvoja 4.7. koji glasi : “Do 2030. osigurati da svi učenici steknu znanja i veštine potrebne za unapređenje održivog razvoja, putem edukacije za održivi razvoj i održive stilove života, ljudska prava, rodnu ravnopravnost, kao i za promovisanje kulture mira i nenasilja, pripadnosti globalnoj zajednici, poštioanja kulturne raznolikosti i doprinosa kulture održivom razvoju”.

Formiranje boljih mogućnosti za nastavnike i unapredjenje  njihovih znanja i veština o ciljevima održivog razvoja je ključan zadatak. Transformativnim učenjem podstiče se  podizanje njihovih kapaciteta  čime se stvaraju bolji uslovi za popravljanje veština učenika i lakše povezivanje sa ciljevima održivog razvoja.  Da bi osposobili učenike, najpre nastavnici moraju ovladati znanjima, veštinama I navikama koje će prenositi kroz sistem obrazovanja. Svaki od 17 Ciljeva održivog razvoja ima svoje mesto i vezu, kako sa obrazovanjem tako i sa izabranim temama projekta SustainStudy što ovaj projekat čini izrazito važnim.

Scroll to Top